O železniční trati Pečky – Kouřim jsem se v různých souvislostech zmínil již několikrát. Přesto trať, která slouží Radimákům více než 140 let, si jistě zaslouží svoji vlastní kapitolu, která čeká na svoje zpracování. Dnes bych se rád podělil aspoň o zajímavou archiválii. Zákládající listinu stanice Radim z roku 1881. Ano tehdy v Radimi byla železniční stanice s rozvětvením a sloužila nejen k nastupování a vystupování, ale i k řízení sledu vlaků a k odbavení cestujících a nákladu. Velmi dobře například posloužila k odbavení radimských skautů, kteří po válce odjeli pomáhat do pohraničí, plně odbaveným vlakem z Radimské stanice. Zpět pak přivezli zvon pro kapličku a například prkna pro fotbalové kabiny.
Naše železniční trať má svoji bohatou historii. Málo se třeba ví o odbočce v Bošicích na plnohodnotnou, přes 2 km dlouhou navazující trať, která dále obsluhovala cukrovar Svojšice-Karlov. Dále na trati bylo realizováno hned několik vleček. Jejich pozůstatky jsou často patrné dodnes. Původní úsek Pečky – Radim byl modernizován a nově přeložen v roce 1953. A parní etapa se definitivně uzavřela až v roce 1978, poslední sloužící lokomotivou řady 423.